mrc_om_compricer_380x110

Kort om oss
Compricer startades 2005 för att hjälpa dig att hitta bättre avtal för din privatekonomi. Vi tyckte helt enkelt att det fanns för få bra jämförelsetjänster som kunde hjälpa dig med försäkringar, elavtal, banktjänster och bredbandsleverantörer.

Vi har över 500 000 unika besökare varje månad och över 15 000 personer byter varje månad elavtal, försäkring eller privatlån hos oss.

Vad kan vi hjälpa dig med?
Vi jämför tjänster från över 350 företag, både jättarna och uppstickarna. Compricer är helt kostnadsfritt för dig som konsument, istället får vi betalt från de företag du väljer att köpa tjänster ifrån. Vi har ingen koppling till någon enskild bank, teleoperatör eller försäkringsbolag.

Hos oss kan du som konsument enkelt jämföra priser och villkor på lån, försäkringar, el, telekom, pension och sparande. På så sätt sparar du både tid och pengar.

Kontakta oss
Om du vill komma i kontakt med våra rådgivare så när du dem på: 08-5000 2000. Om du vill ringa till vår växel ringer du: 08-586 122 70. Vi sitter på Västra Järnvägsgatan 21 i Stockholm och vår teknikavdelning sitter i Norrköping.

Utmärkelser
Vi har fått en del utmärkelser genom åren. Några som vi är extra stolta över är:

✓ Internetworld Topp 100 (som rankar Sveriges 100 bästa sajter) sex år i rad (senast 2015)

✓ DI Gasell – 2013 och 2014

✓ Deloitte Technology Fast 50 – 2009, 2010, 2011 och 2012

Compricer och MinStoraDag
Vi är stolta huvudsponsorer till MinStoraDag. MinStoraDag gör sjuka barns drömmar till verklighet. Läs mer här

Pressmaterial
Om du vill se våra reklamfilmer kan du se dem här. Om du är på jakt efter vår logotyp så hittar du den här. Om du vill hitta oss på MyNewsdesk så kan du kolla här.

Vilka äger Compricer?
Compricer ägs sedan hösten 2013 av Schibsted. Schibsted är en norsk mediekoncern som är aktiv ägare i många företag. Exempelvis Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Blocket, Hitta.se med flera.

Vad innebär det att MittBolån, Kundkraft, Mobilio och Lendo har den färgglada Compricer-symbolen i sin logga?

Den färgglada symbolen i vår logga föreställer flera olika bitar som utgör delar i din ekonomi. Numera används den även som gemensam symbol av MittBolån, Kundkraft, Mobilio och Lendo – alla bolag inom Schibstedkoncernen. Symbolen tillsammans med tillägget ”en del av Compricer” används för att visa på samarbetet mellan tjänsterna.

Syftet med samarbetet är att hjälpa konsumenter fatta klokare och bättre ekonomiska beslut på marknaden för bland annat el, försäkring, lån och mobilabonnemang. Vi förmedlar bästa erbjudandet för alla dessa tjänster, med målet att vara en trygg, transparent, enkel och hjälpsam tjänst. Där du ser den färgglada symbolen kan du alltid få hjälp att spara pengar!