Compricer - Jämförelsetjänsten för privatekonomi

Ring oss på: 08 - 5000 2000

Öppettider: 9-18 (vardagar)

Vår kundsupport är öppen just nu!

Information till dig som använder försäkringsjämförelsen på Compricer.se

Försäkringsjämförelse

Compricer är en försäkringsförmedlare. Du kan använda Compricer för att jämföra motor-, båt-, djur-, boende-, barn-, gravid-, olycksfalls-, och sjukolycksfallsförsäkringar.

 

Compricer erbjuder dig som försäkringstagare möjlighet att jämföra vad olika försäkringsalternativ skulle kosta dig, och du kan låta Compricer förmedla åt dig den försäkring du väljer. För en sådan förmedling erlägger du inga avgifter alls till oss på Compricer, och försäkringen har samma pris oavsett om du går via oss på Compricer för att teckna försäkringen, eller om du istället skulle kontakta försäkringsbolaget direkt. Det är också viktigt för oss att informera om att de personer som sysslar med försäkringsrådgivning inom Compricer har samma lön och ersättning oavsett vilka försäkringsalternativ de rekommenderar till dig, för att de inte skall påverkas i sin rådgivning till dig som kund.

Compricer som bolag erhåller en nyteckningsprovision från försäkringsbolagen baserad på försäkringspremien för de försäkringar som Compricer förmedlar. Provisionen uppgår till cirka tjugo procent för motor-, boende-, och fritidsbåtförsäkring, cirka tjugofem procent för djurförsäkring, cirka sextiofem procent för personförsäkring och cirka åttio procent för inkomstförsäkring.

 

Compricers ambition är att ge konsumenten en bra bild av försäkringsmarknaden.

 

Teckna försäkring

Compricer samarbetar med följande aktörer:

  • Accept
  • Alandia Båtförsäkring
  • Atlantica
  • Dina försäkringar
  • Gjensidige
  • ICA Försäkring
  • JobbGarant
  • Länsförsäkringar i Gävleborg, Norrbotten, Skaraborg, Stockholm, Södermanland, Uppsala, Värmland samt Västernorrland
  • Moderna Försäkringar
  • Nu Bilförsäkring
  • Paydrive
  • Svedea
  • Villaägarnas FörsäkringsService
  • Vardia Försäkring
Hos dessa aktörer kan du teckna försäkring genom att klicka "gå vidare". Du kommer då till en beställningsruta där du kan välja tilläggsförsäkringar och betalningsperiod samt sätta ett startdatum för din försäkring. När du klickar "slutför köp" så skickas dina uppgifter till försäkringsbolaget som registrerar köpet i sina system.

 

För att teckna villa- , fritidshus-. snöskoter-, atv-, båt-, och inkomstförsäkring ber vi dig kontakta Compricers telefonrådgivning. Likaså om du önskar ansöka om barnförsäkring.

 

I samband med vår låneförmedling kan vi också förmedla låneskyddsförsäkringar och Trygghetsförsäkring i samarbete med Lendo och Gjensidige.

 

Vid beställning av försäkring får du en e-postbekräftelse från Compricer som innehåller produktinformation och de fullständiga villkoren. Om du önskar kan du få denna via vanlig post. Försäkringsbolaget skickar sedan ut försäkringsbrev och inbetalningsavi enligt ordinarie rutiner.

 

Förköpsinformation och fullständiga villkor kring försäkringarna medföljer i bekräftelserna samt finns att tillgå på försäkringsbolagens hemsidor.

 

Tänk på att välja rätt startdatum för den nya försäkringen och att själv säga upp eventuellt tidigare försäkringsengagemang. Kontrollera också uppgifterna i bekräftelsen och försäkringsbrevet noggrant så att försäkringen motsvarar den du har beställt och behöver.

 

Tillstånd

Att bedriva försäkringsförmedling kräver tillstånd från Finansinspektionen. Compricer AB är registrerad som försäkringsförmedlare hos Bolagsverket och står under Finansinspektionens tillsyn. Registreringen avser skadeförsäkringsklasserna 1-3, 6-10, 12, 13, 16-18 samt livförsäkringsklasserna Ia), Ib) och IV.

 

Registreringen kan verifieras hos Bolagsverket, 851 81 Sundsvall, via telefon 060 - 18 40 00 eller www.bolagsverket.se.

 

För information om tillsyn, verifikation av tillståndet och förmedlares behörighet, hänvisas till Finansinspektionen, Box 6750, 113 85 Stockholm, via telefon: 08 - 787 80 00 eller www.fi.se


Ansvarsförsäkring

Compricer innehar en ansvarsförsäkring hos International Insurance Company of Hannover Limited genom Svedea AB (org nr. 556786-1678), Box 3489, 103 69 Stockholm, telefon 0771-169 199.

 

Krav riktade mot Compricers försäkringsförmedling kan riktas direkt till Svedea AB om ersättning för skadan inte har utgått från Compricer. Ett sådant krav ska riktas inom 180 dagar från det att kravet har uppstått. Den högsta ersättning som kan betalas ut för en enskild skada uppgår till 1 250 618 EUR, för försäkringsperioden maximalt 5 002 742 EUR.

 

Hur dina personuppgifter används

Vänligen se vår personuppgiftspolicy.

 

Klagomål

Handläggningstiden för klagomålen är alltid skyndsam och sker inom 14 dagar. Ansvarig för klagomålshanteringen är Johann Hauska. Om du efter beskedet fortfarande är missnöjd kan du begära en omprövning genom att vända dig till Compricers klagomålskommitté som handlägger ärendet skyndsamt inom ytterligare 14 dagar.

 

Du har även möjlighet att få en tvist med Compricer prövad hos Allmänna Reklamationsnämnden eller i allmän domstol. Härvidlag kan du få vägledning av Konsumenternas Bank- och finansbyrå, Konsumenternas försäkringsbyrå, hos din kommunala konsumentvägledning eller Hallå Konsument.

 

Om du vill framföra synpunkter eller klagomål så gör du det enklast genom att skicka e-post till oss på: info@compricer.se . Det går också bra via vanlig post eller telefax.

 

Compricer AB

Östermalmsgatan 87 B

114 59 Stockholm

Fax: 08-30 34 74 

 

Frågor kring försäkringsförmedlingen

Frågor kring försäkringsförmedlingen besvaras av Philippe Suhard
telefon: 08 - 586 122 70
e-post: philippe.suhard@compricer.se


Vill du hålla dig ajour i den privatekonomiska djungeln?

Vi förser dig med spännade privatekonomiska nyheter varje vecka

Här är den senaste nyheten som smakprov!

SPARANDE 2017-01-10

Viktigt att flytta pengarna från storbankernas nollräntekonton

Inflationsförväntningarna på väg upp Siffror från Prospe...


Prenumerera på nyhetsbrevet här:



p.s. Du kan så klart avregistrera dig närsomhelst! d.s.


Tillbaka

Följ oss i sociala medier

Elisabeth HedmarkKatarina WibergBodil HallinClaes HembergMaria LandebornJoakim OttanderJohanna KullMagnus Hjelmér

Expertpanelen

2017-01-17 Fråga: Hur ska jag spara till min dotter tills hon blir 18...
2017-01-13 Fråga: Fiber på egna tomten och på bostaden. Hur går man v...

Ställ en fråga


Nytt på Compricer

Nu kan du jämföra mobilabonnemang och mobil på Compricer! Hitta rätt kombination av mobiltelefon och abonnemang.

Testa första versionen av tjänsten idag!

Till jämförelsen av mobil & abonnemang >>


Senaste nyheten

Viktigt att flytta pengarna från storbankernas nollräntekonton

2017-01-10

SPARANDEInflations-förväntningarna ökar till Riksbankens stora glädje. Och det gör det ännu viktigare att flytta pengarna från storbankernas nollräntekonton skrev Svenska Dagbladet häromdagen.

Få tips och råd och aktuella ämnen om privatekonomi till din brevlåda varje vecka.
Fyll i din e-postadress nedan:

Du kan såklart avanmäla dig när du vill.

Jämförs just nu!

Hitta bäst elavtal för dig!

Fyll i ditt postnummer och starta din jämförelse av Sveriges elavtal!

Senaste från Expertpanelen

2017-01-17

Fråga: Hur ska jag spara till min dotter tills hon blir 18 år?

Läs Magnus Hjelmérs svar här

 
OM COMPRICER | KONTAKT | PRESS | JOBB | PERSONUPPGIFTSPOLICY | VILLKOR | COOKIES | FÖRSÄKRINGSFÖRMEDLING

Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Vi hjälper varje dag tusentals konsumenter
att spara pengar genom att jämföra och byta leverantör inom exempelvis försäkringar, el och lån.
Tjänsten är helt kostnadsfri för dig som konsument och vi hjälper även till via telefon.
Spara pengar med Compricer!
Compricer © 2017

Samlade tjänster för en bättre privatekonomi - vi jämför och förmedlar bästa priset för dig

CompricerLendoMittBolånKundkraft