Ring oss på: 08 - 5000 2000
Öppettider: Vi har öppet just nu
Försäkringsjämförelse
Compricer är en försäkringsdistributör. Du kan använda Compricer för att jämföra motor-, båt-, djur-, boende- och barnförsäkringar.
Compricer erbjuder dig som försäkringstagare möjlighet att jämföra vad olika försäkringsalternativ skulle kosta dig, och du kan låta Compricer distribuera åt dig den försäkring du väljer. För en sådan distribution erlägger du inga avgifter alls till oss på Compricer, och försäkringen har samma pris oavsett om du går via oss på Compricer för att teckna försäkringen, eller om du istället skulle kontakta försäkringsbolaget direkt. Det är också viktigt för oss att informera om att de personer som sysslar med försäkringsrådgivning inom Compricer har samma lön och ersättning oavsett vilka försäkringsalternativ de rekommenderar till dig, för att de inte skall påverkas i sin rådgivning till dig som kund.
Compricer som bolag erhåller en nyteckningsprovision från försäkringsbolagen baserad på försäkringspremien för de försäkringar som Compricer distribuerar. Provisionen uppgår till cirka tjugo procent för motor-, boende-, och fritidsbåtförsäkring, cirka tjugofem procent för djurförsäkring, cirka sextiofem procent för personförsäkring och cirka åttio procent för inkomstförsäkring.
Compricers ambition är att ge konsumenten en bra bild av försäkringsmarknaden. Compricers rådgivning är inte grundad på en opartisk och personlig analys.
Teckna försäkring
Compricer samarbetar med följande aktörer:
Tillstånd & Tillsyn
Att bedriva försäkringsdistribution kräver tillstånd från Finansinspektionen. Compricer AB är registrerad som försäkringsdistributör hos Bolagsverket och står under Finansinspektionens tillsyn. Registreringen avser skadeförsäkringsklasserna 1-3, 6-10, 12, 13, 16-18 samt livförsäkringsklasserna Ia), Ib) och IV. För information om tillsyn, verifikation av tillståndet och distributörers behörighet, hänvisas till Finansinspektionen, Box 6750, 113 85 Stockholm, via telefon: 08 - 787 80 00, e-post: finansinspektionen@fi.se eller www.fi.se
Registreringen kan verifieras hos Bolagsverket, 851 81 Sundsvall, via telefon 060 - 18 40 00, via e-post: bolagsverket@bolagsverket.se eller www.bolagsverket.se.
För information om tillsyn avseende marknadsföring hänvisas till Konsumentverket, Box 48, 651 02 Karlstad, via telefon: 0771 – 423 300, e-post: konsumentverket@konsumentverket.se eller via www.konsumentverket.se
Ansvarsförsäkring
Compricer innehar en ansvarsförsäkring hos International Insurance Company of Hannover Limited genom Svedea AB (org nr. 556786-1678), Box 3489, 103 69 Stockholm, telefon 0771-169 199, e-post: foretag@svedea.se eller via www.svedea.se
Krav riktade mot Compricers försäkringsdistribution kan riktas direkt till Svedea AB om ersättning för skadan inte har utgått från Compricer. Ett sådant krav ska riktas inom 180 dagar från det att kravet har uppstått. Den högsta ersättning som kan betalas ut för en enskild skada uppgår till 1 250 618 EUR, för försäkringsperioden maximalt 5 002 742 EUR.
Hur dina personuppgifter används
Vänligen se vår personuppgiftspolicy.
Klagomål
Handläggningstiden för klagomålen är alltid skyndsam och sker inom 14 dagar. Ansvarig för klagomålshanteringen är Hussein Dahir. Om du efter beskedet fortfarande är missnöjd kan du begära en omprövning genom att vända dig till Compricers klagomålskommitté som handlägger ärendet skyndsamt inom ytterligare 14 dagar.
Du har även möjlighet att få en tvist med Compricer prövad hos Allmänna Reklamationsnämnden eller i allmän domstol. Härvidlag kan du få vägledning av Konsumenternas Bank- och finansbyrå, Konsumenternas försäkringsbyrå, hos din kommunala konsumentvägledning eller Hallå Konsument.
Om du vill framföra synpunkter eller klagomål så gör du det enklast genom att skicka e-post till oss på: info@compricer.se . Det går också bra via vanlig post.
Compricer AB
Luntmakargatan 18
111 37 Stockholm
Frågor kring försäkringsförmedlingen
Frågor kring försäkringsförmedlingen besvaras av Philippe Suhard