Cookies för reklam och tredje part

Målinriktade reklamcookies från tredje part kan placeras på din enhet av tredje parts-annonsörer, annonsnätverk, datautbyten, marknadsföringsanalyser och andra tjänsteleverantörer.

Målinriktade reklamcookies från tredje part samlar in information om ditt surfande från flera olika webbplatser och onlinetjänster för att ge dig relevanta annonser på våra webbplatser och onlinetjänster och på tredje parts webbplatser och onlinetjänster. Annonsnätverk kan dela denna information med annonsörerna via sitt nätverk. Dessa cookies kan även användas för att mäta reklamkampanjernas effektivitet, till exempel genom att samla in data om hur många personer som klickar på en specifik annons. Informationen som samlas in med hjälp av reklamcookies från tredje part identifierar inte dig personligen.

Målinriktade reklamcookies från tredjepart är ofta kopplade till webbplatsfunktionaliteten som tillhandahålls av tredje part, vilket kan innebära att du vidarebefordras till tredje parts webbplats om du klickar på annonsen. Även om vi inte alltid vet vilka reklamcookies från tredje part som släpps innan de dyker upp på vår webbplats så har vi processer för att kontrollera de cookies som placeras på våra webbplatser av externa tjänsteleverantörer och för att kontrollera hur information samlas in via våra webbplatser. Vi kan också begära att vissa reklamcookies från tredje part avaktiveras av tredje parts-leverantören.

Företagets namn Tekniskt namn Beskrivning av tekniken Alternativ att inaktivera
Google Google
Adwords
Reklamtjänst där annonsörer betalar för att visa kort annonskopiering för webbanvändare. Google AdWords system baseras delvis på cookies och dels på nyckelord som bestäms av annonsörer. Du kan använda Annonsinställningar för att hantera de Google-annonser som du ser och välja bort annonsannonsering. Även om du väljer bort annonsannonsering kan du fortfarande se annonser baserat på faktorer som din allmänna plats härrör från din IP-adress, din webbläsartyp och dina söktermer. Du kan också hantera många företags cookies som används för onlineannonsering via de verktyg för konsumentval som skapats under självregleringsprogram i många länder, till exempel den amerikanska baserade onads.info-valsidan eller EU-baserade online-val. Slutligen kan du hantera cookies i din webbläsare. För mer information om gå till https://www.google.com/policies/technologies/ads
Google Doubleclick by
Google
Annonshantering och annonsvisningsteknologifond för köpare, skapare och säljare av digitala medier. Du kan använda Annonsinställningar för att hantera de Google-annonser som du ser och välja bort annonsannonsering. Även om du väljer bort annonsannonsering kan du fortfarande se annonser baserat på faktorer som din allmänna plats härrör från din IP-adress, din webbläsartyp och dina söktermer. Du kan också hantera många företags cookies som används för onlineannonsering via de verktyg för konsumentval som skapats under självregleringsprogram i många länder, till exempel den amerikanska baserade onads.info-valsidan eller EU-baserade online-val. Slutligen kan du hantera cookies i din webbläsare. För mer information om gå till https://www.google.com/policies/technologies/ads/
Bing Bing Universal
Event tracking
Universal Event Tracking (UET) hjälper kunder att spåra deras kampanjprestanda med förmågan att räkna unika konverteringar, associera konverteringsmål med ett enda konto och spåra statusen för taggar och mål. Du kan hantera cookies i din webbläsare. Besök http://www.youronlinechoices.com/se for more details.
Yahoo Yahoo Gemini
Universal Event
tracking
Universal Event Tracking (UET) hjälper kunder att spåra deras kampanjprestanda med förmågan att räkna unika konverteringar, associera konverteringsmål med ett enda konto och spåra statusen för taggar och mål. Du kan hantera cookies i din webbläsare. Besök http://www.youronlinechoices.com/se for more details. Mer info https://policies.yahoo.com/ie/en/yahoo/privacy/topics/thirdparties/index.htm
Facebook Facebook
Custom
Audience
Tracking
Facebook-målnätverket är ett sätt för annonsörer att visa annonser i appar och webbplatser utöver företagets Facebook-familj. Audience Network visar relevanta annonser genom att använda dina annonspreferenser för att bestämma vilka annonser du kanske är intresserade av att se. Du kan styra detta på Facebook i dina annonsinställningar.