Vill du ha hjälp? Ring oss! 08-5000 2000

Cookies för reklam och tredje part

Målinriktade reklamcookies från tredje part kan placeras på din enhet av tredje parts-annonsörer, annonsnätverk, datautbyten, marknadsföringsanalyser och andra tjänsteleverantörer.

Målinriktade reklamcookies från tredje part samlar in information om ditt surfande från flera olika webbplatser och onlinetjänster för att ge dig relevanta annonser på våra webbplatser och onlinetjänster och på tredje parts webbplatser och onlinetjänster. Annonsnätverk kan dela denna information med annonsörerna via sitt nätverk. Dessa cookies kan även användas för att mäta reklamkampanjernas effektivitet, till exempel genom att samla in data om hur många personer som
klickar på en specifik annons. Informationen som samlas in med hjälp av reklamcookies från tredje part identifierar inte dig personligen.

Målinriktade reklamcookies från tredjepart är ofta kopplade till webbplatsfunktionaliteten som tillhandahålls av tredje part, vilket kan innebära att du vidarebefordras till tredje parts webbplats om du klickar på annonsen. Även om vi inte alltid vet vilka reklamcookies från tredje part som släpps innan de dyker upp på vår webbplats så har vi processer för att kontrollera de cookies som placeras på våra webbplatser av externa tjänsteleverantörer och för att kontrollera hur information samlas in via våra webbplatser. Vi kan också begära att vissa reklamcookies från tredje part avaktiveras av tredje parts-leverantören.

Google
  • Tekniskt namn

    Google Adwords

  • Beskrivning av tekniken

    Reklamtjänst där annonsörer betalar för att visa kort annonskopiering för webbanvändare. Google AdWords system baseras delvis på cookies och dels på nyckelord som bestäms av annonsörer

  • Alternativ att inaktivera

    Du kan använda Annonsinställningar för att hantera de Google-annonser som du ser och välja bort annonsannonsering. Även om du väljer bort annonsannonsering kan du fortfarande se annonser baserat på faktorer som din allmänna plats härrör från din IP-adress, din webbläsartyp och dina söktermer. Du kan också hantera många företags cookies som används för onlineannonsering via de verktyg för konsumentval som skapats under självregleringsprogram i många länder, till exempel den amerikanska baserade onads.info-valsidan eller EU-baserade online-val. Slutligen kan du hantera cookies i din webbläsare. För mer information gå till https://www.google.com/policies/technologies/ads

Google
  • Tekniskt namn

    Doubleclick by Google

  • Beskrivning av tekniken

    Annonshantering och annonsvisningsteknologifond för köpare, skapare och säljare av digitala medier

  • Alternativ att inaktivera

    Du kan använda Annonsinställningar för att hantera de Google-annonser som du ser och välja bort annonsannonsering. Även om du väljer bort annonsannonsering kan du fortfarande se annonser baserat på faktorer som din allmänna plats härrör från din IP-adress, din webbläsartyp och dina söktermer. Du kan också hantera många företags cookies som används för onlineannonsering via de verktyg för konsumentval som skapats under självregleringsprogram i många länder, till exempel den amerikanska baserade onads.info-valsidan eller EU-baserade online-val. Slutligen kan du hantera cookies i din webbläsare. För mer information gå till https://www.google.com/policies/technologies/ads/

Bing
  • Tekniskt namn

    Bing Universal Event tracking

  • Beskrivning av tekniken

    Universal Event Tracking (UET) hjälper kunder att spåra deras kampanjprestanda med förmågan att räkna unika konverteringar, associera konverteringsmål med ett enda konto och spåra statusen för taggar och mål

  • Alternativ att inaktivera

    Du kan hantera cookies i din webbläsare

Yahoo
Facebook
  • Tekniskt namn

    Facebook Custom Audience Tracking

  • Beskrivning av tekniken

    Facebook-målnätverket är ett sätt för annonsörer att visa annonser i appar och webbplatser utöver företagets Facebook-familj

  • Alternativ att inaktivera

    Audience Network visar relevanta annonser genom att använda dina annonspreferenser för att bestämma vilka annonser du kanske är intresserade av att se. Du kan styra detta på Facebook i dina annonsinställningar